CPA kontra CPC. Nie marnuj pieniędzy na kliknięcia

Jedną z popularniejszych form emisji reklam na Facebooku wykorzystywanych przez e-sklepy jest CPC, czyli cost per click (płać za kliknięcie). Płacimy wówczas za to, że ktoś kliknie w naszą reklamę w nadziei, że znajdzie się po chwili w sklepie. Według analiz Catvertisera* średnio 24 procent klikających nie dociera jednak na stronę, do aplikacji lub nie udaje im się polubić fan page’a. Po co więc płacić za kliknięcia skoro można już inwestować jedynie w efektywne przejścia na stronę do aplikacji, czy polubienia profilu? Dostępne jest to w modelu CPA, czyli cost per action!

Wyższa efektywność CPA

Efektywność formatu CPC jest niższa od CPA między innymi dlatego, że w CPC płacimy za wszystkie rodzaje kliknięcia, więc jeśli jest to post sponsorowany, to płacimy za polubienie posta, skomentowanie i udostępnienie go. W CPA płacimy jedynie za efektywną akcję (polubienie strony, przejście do aplikacji, na stronę zewnętrzną). Nie jest to jednak dostępne ani z poziomu Ad Managera ani Power Editora – najpopularniejszych narzędzi do zarzadzania kampaniami reklamowymi na Facebooku. Aby to zrobić trzeba uzyskać dostęp do API reklamowego serwisu. Dzięki takiemu dostępowi Catvertiser.com jest właśnie w stanie realizować efektywne kampanie w modelu CPA.

To się opłaca

Podczas badań w Catvertiser.com i w oparciu o informacje płynące od naszych klientów ustaliliśmy, że kampanie reklamowe w formacie CPA są bardziej efektywne niż te prowadzone w CPC lub CPM (cost per mille). Na przykład koszt pozyskania fana z kampanii w formacie CPA był aż 7x niższy niż z kampanii rozliczonej za same kliknięcia. Jasno więc widać, że opłaca się prowadzić kampanie w CPA.

Podstawowe zalety CPA

– płacimy wyłącznie za realne efekty
– możemy efektywnie pozyskiwać fanów stron
– optymalizowanie kampanii na przejście do aplikacji
– skuteczne kierowanie na stronę sklepu
– optymalizacja kosztów kampanii reklamowej

*Catvertiser to narzędzie optymalizujące kampanie reklamowe na Facebooku. Dzięki takim funkcjonalnościom jak: kampanie w modelu CPA, zaawansowana promocja postów czy integracja z Google Analytics, Catvertiser jest świetną alternatywą do standardowych narzędzi reklamowych Facebooka. Naszymi klientami są domy mediowe, agencje social media i reklamowe oraz marki z Polski i kilkunastu krajów Europy, Azji, obu Ameryk. Cenią nas za możliwość szybkiej i przejrzystej optymalizacji efektów kampanii i zmniejszanie jej kosztów. Narzędzie zostało wyróżnione między innymi podczas Innovation Award Media Trendy 2014 w kategorii „Innowacyjne produkty, usługi, narzędzia badawcze”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *